Odpowiedzi

2009-12-13T14:43:53+01:00
A)5x²-10x-5x²+2x<-4
x>1/2
b)x²-2x+1-3x-x²+4>0
-5x>-5
x<1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:54:29+01:00
A)
5x(x-2)-x(5x-2)<-4
5x²-10-5x²+10<-4
0<-4+10-10
0<-4
b)
(x-1)²-3x>x²-4
x²-2x+1-3x>x²-4
x²-2x-3x-x²>-4-1
-5x>-5/:(-5)
x<1
c)
x(2-x)+(x+2)(x-2)>2
2x-x²+x²-4>2
2x>2+4
2x>6/:2
x>3
d)
(x-3)(x+3)-(x-2)²≤19
x²-3²-x²-4x+4≤19
-4x≤19+9-4
-4x≤24/:(-4)
x≥-6
e)
(x+1) razy x-x²<4(x-3)
x²-x²-1x+1x²<4x-12
1x-4x<-12
-3x<-12/:(-3)
x=4
f)
(x-3)²-(x+2)²≥0
x²-6x+3²-x²+4x+2²≥0
-6x+4x≥0-9-4
-2x≥-13/:(-2)
x≤6½
g)
(x-3)(x+2)+(x-4)²≥2x²+1
x²-2x-3x-6+x²-8x+4²≥2x²+1
2x²-2x-3x-8x-2x²≥1+6-16
-15x≥9/:(-15)
x≤1⅖