Jedna osoba zużywa średnio 117 litrów wody dziennie. na ile dni dla jednej osoby wystarczyłaby woda zgromadzona w basenie o kształcie prostopadłościanu o krawędzi podstawy 20m i 15m napełnionego do wysokości 12dm? do jakiej wysokości byłby napełniony besen, gdyby zgromadzona woda miała wystarczyć na jeden rok dla czterech osób?? podaj wynik z dokładnością do rzędu dziesiątek dni i części dziesiątych dm głębokości wody w basenie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T15:18:46+02:00
1osoba-117l na dzien
117l=117dm³
Vb=?
Vb=200dm*150dm*12dm=360000dm³
360000dm³:117dm³=3076,92...≈3080dni

4*117dm³=468dm³
366*468dm³=171288dm³
171288dm³=200dm³*150dm³*h
171288dm³=30000dm³*h /:30000dm³
171288dm³:30000dm³=h
h=5,7096dm³≈5,7dm³

1 5 1
2009-09-08T15:31:26+02:00
1osoba-117l na dzien
117l=117dm³
Vb=?
Vb=200dm*150dm*12dm=360000dm³
360000dm³:117dm³=3076,92...≈3080dni

4*117dm³=468dm³
366*468dm³=171288dm³
171288dm³=200dm³*150dm³*h
171288dm³=30000dm³*h /:30000dm³
171288dm³:30000dm³=h
h=5,7096dm³≈5,7dm³