Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T20:47:59+01:00
MnO2+H2SO4→MnSO4+O2+H2O
IV II
Mn + 2e → Mn /*2
-II 0
2O - 4e → O2/*1

2 MnO2 + 2 H2SO4→ 2 MnSO4+ O2+ 2 H2O równanie po bilansie

MnO2+HCl=MnCl+Cl2+H20
IV II
Mn + 2e → Mn
-I 0
2 Cl - 2e → Cl2

MnO2+ 4 HCl → MnCl+ Cl2+ 2 H20równanie po bilansie

Zn+KClO3+H2SO4→ZnSO4+KCl+H20
V -I
Cl + 6e →Cl /*1
0 II
Zn -2e → Zn /*3

3 Zn+ KClO3+ 3 H2SO4 → 3 ZnSO4+ KCl+ 3 H20 równanie po bilansie

...+HNO3→H3PO4+NO3+H20 to równanie jest niemożliwe bo nie ma związku NO3 bo azot może być najwyżej na V stopniu utlenienia a tu jest na VI musiałeś coś ominąć proszę popraw ;D

A i te rzymskie cyferki to takie małe mają być nas pierwiastkami
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T20:57:32+01:00
MnO₂+H₂SO₄=MnSO₄+O₂+H₂O
Mangan z IV stopnia utlenienia na II
Tlen z -II stopnia utlenienia na 0
Mn(IV) + 2e- --> Mn(II).....|*2
20(-II) - 4e- --> Cl₂(0)......|*1
2MnO₂+2H₂SO₄=2MnSO₄+O₂+2H₂O

MnO₂+HCl=MnCl+Cl₂+H₂0
Mangan z II stopnia utlenienia na I
Chlor z -I stopnia utlenienia na 0
Mn(II) + 1e- --> Mn(I).....|*2
2Cl(-I) - 2e- --> Cl₂(0)...|*1
2MnO₂+4HCl=2MnCl+Cl₂+2H₂0

Zn+KClO₃+H₂SO₄=ZnSO₄+KCl+H₂0
Cynk z 0 stopnia utlenienia na II
Chlor z V stopnia utlenienia na -I
Zn(0) - 2e- -->Zn(II)...|*3
Cl(V) + 6e- --> Cl(-I)...|*1
3Zn+KClO₃+3H₂SO₄=3ZnSO₄+KCl+3H₂0

...+HNO₃=H3PO₄+NO₃+H₂0
Błędne dane ;)
Zmień i daj znać w wiadomości.