ZADANIE 1
Pole trapezu wynosi 28cm ². Podstawy mają długości odpowiednio 10 cm i 4cm . Ile wynosi długość wysokości tego trapezu ?

ZADANIE 2
W Deltoidzie o polu 25cm²jedna z przekątnych ma długość 10cm. Jaka jest długość drugiej przekątnej ?

ZADANIE 3
Pole prostokąta wynosi 100 cm ².Jakiej długości mogą być jego boki , jeżeli ich długości wyrażone w centymetrach są liczbami naturalnymi ? przy jakich długościach boków obwód tego prostokąta jest największy , a dla jakich jest najmniejszy ?

BARDZO PROSZĘ O TE TRZY ZADANIA <PROSI> :)

2

Odpowiedzi

2009-12-13T14:42:35+01:00
Zad1
28cm²=10+4*h/2
7h=28cm
h=4
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:50:30+01:00
Ad)1
P = 28 cm kw.
a = 10 cm
b = 4 cm
h = ?

28 = [( 10 + 4) x h] : 2

28 = (14:2) x h
h = 28:7
h = 4 cm
Odp. Wysokość wynosi 4 cm.

ad)2
P =25 cm kw.
e = 10 cm ( 1 przekątna)
f = x ? ( 2 przekątna)
P = [10 x f] : 2
25 = 10:2 x f
f = 5 cm
Odp: Druga przekątna ma 5 cm.

ad)3
P = 100 cm kw.
a = ?
b = ?
przykłady:
a = 50 cm
b = 2

a = 4
b = 25
Odp : najmniejszy przy a = 4, b= 25, a największy przy a= 50, b=2

1 5 1