Zapisz za pomocą nieskracalnego ułamka zwykłego:

a. jakie to części km 125cm 1500cm 200m 8m

b. jakie to części godz. 45min 25min 1s 15s



Zapisz podane liczby w kolejności od najmniejszej

jeden i jedna trzecia

-3,1

0

0,123

jedna ósma

3

Odpowiedzi

2009-09-08T15:23:23+02:00
A) 1/800 , 3/200 , 1/5 , 1/125
b) 3/4 , 5/12 , 1/3600 , 1/240

-3,1 ; 0 ; 0,123 ; jedna ósma , jeden i jedna trzecia
2009-09-08T15:27:42+02:00
A) 1/800 , 3/200 , 1/5 , 1/125
b) 3/4 , 5/12 , 1/3600 , 1/240

-3,1 ; 0 ; 0,123 ; jedna ósma , jeden i jedna trzecia
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T15:32:56+02:00
A) 125 cm

1 km = 100 000 cm
125 : 100 000 = 1 : 800 czyli ułamek jedna osiemsetna

1500cm
1500:100 000=3:200 czyli ułamek trzy dwusetne

200m
1km=1000m
200:1000=1:5 czyli ułamek jedna piąta

8m
8:1000=1:125 czyli ułamek jedna sto dwudziesta piąta

b)45 min
45:60=3:4 czyli ułamek trzy czwarte

25min
25:60=5:12 czyli ułamek pięć dwunastych

1s
60 min=3600s
1:3600s
15s
15:3600=1:240s


Liczby w kolejności od najmniejszej do największej
-3,1
0
0,123
jedna ósma
1 i jedna trzecia