Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:46:52+01:00
Suma kątów wewnętrznych w figurze to (n-2) *180 gdize n to liczba boków
a) (6-2)*180 = 720
720 :6 = 120
b)(8-2)*180
1080:8=135
c) (10-2)*180
1440:10 = 144
d)(12-2)*180
1800 : 12 = 150
2009-12-13T14:51:44+01:00
Wzór na sumę n-kątów to (n-2)*180°
Miara kąta wewn. to α=[(n-2)*180°]/n

a) sześciokąta foremnego
α=120°
b) ośmiokąta foremnego
α=135°
c) dziesięciokąta foremnego
α=144°
d) dwunastokąta foremnego
α=150°