Zastąp cyfry odpowiednimi formami liczebników głównych.Określ ich rodzaj i przypadek .

a) (4) ... chłopcy uczą się do sprawdzianu . rodzaj? przypadek?
b) (4) ... chłopców spotkało się na podwórku . rodzaj? przypadek ?
c) (7) ... książek leżało na półce . rodzaj? przypadek ?
d) W magazynie zabrakło (7)... książek . rodzaj? przypadek?
e) Z zawodów wróciliśmy z (3) ... nagrodami . rodzaj ? przypadek?
f) Jeden z (3) ... kolegów zdobył główną wygraną . rodzaj? przypadek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:55:16+01:00
A) czterej . r. męski, przypadek - mianownik
b) czterech , r. męski , przyp. - D.
c) siedem , r. - , przyp - Mianownik
d) siedmiu r. męski , przyp. - D.
e) trzema , r. - , przyp. - N.
F) trzech , r. - , przyp. D
22 4 22
2009-12-13T14:55:52+01:00
A)czterej, rodzaj męski, mianownik (kto? czterej chłopcy)
b)czterech, rodzaj męski, mianownik (kto? czterech chłopców)
c)siedem, rodzaj żeński, mianownik (co? siedem książek)
d)siedmiu, rodzaj żeński, dopełniacz (czego? siedmiu książek)
e)trzema, rodzaj żeński, narzędnik (z czym? z trzema nagrodami)
f)trzech, rodzaj męski, dopełniacz (z kogo? z trzech kolegów)
13 4 13