Odpowiedzi

2009-12-13T14:54:01+01:00
W otaczającym nas świecie nieustannie zachodzą różnorodne zmiany i zjawiska. Rozróżniamy procesy, w czasie których zmienia się:
-długość,
-kształt,
-stan skupienia,
-położenie.
Takie zmiany i procesy nazywamy zjawiskami fizycznymi.

W przyrodzie zachodzą również procesy, w czasie których jedne substancje zmieniają się w inne, o całkiem nowych własnościach (np. w wyniku spalania węgla lub papieru powstaje popiół i dym).
Takie zmiany nazywamy reakcjami chemicznymi.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:56:14+01:00
Przemiana chemiczna zachodzi wtedy gdy powstaje nowa substancja o innych wlasciwoaciach, np. smażenie jajka, spalanie

Zjawisko chemiczne wystepuje gdy nie powstaje zadna nowa substancja, np. topnienie lodu