A) 18-(-5)+(-20)-[-(-13)]-(-27)-100
b) -2¾+(-1½)-(-4½)-[-(-5¼)+(6⅔)]
c) 2-(-3,45)+(-7,15)-(-10,125)-3,425
d) -305+(-4,2)-(-0,8)+(-3¾)-(-12 3/20)
e) -(-8/9)-(-7/8)+(-6/7)-(-5/6)-1 1/7+2 1/8+5/18
f) -{-[-(4)-2½]-(-7)}+[-(-3,2)-4 1/5]+0,75

/ - kreska ułamkowa np. 5/6 pięć szóstych,4 1/5 cztery i jedna piąta.

Proszę o pomoc ;))

3

Odpowiedzi

2009-12-13T15:47:14+01:00
A) 18-(-5)+(-20)-[-(-13)]-(-27)-100=18+5-20-[+13]+27-100=23-20-13+27-100=
=3+14-100=17-100=-83
b) -2¾+(-1½)-(-4½)-[-(-5¼)+(6⅔)]= -2¾-1½+4½-[+5¼+6⅔]=-2¾-1½+4½-5¼-6⅔=-2,75-1,5+4,5-5,25-6,67=-2,75+3-11,92=0,25-11,92=-11,67
c) 2-(-3,45)+(-7,15)-(-10,125)-3,425=2+3,45-7,15+10,125-3,425=
5,45+2,975-3,425=8,407-3,425=4,982
d) -305+(-4,2)-(-0,8)+(-3¾)-(-12 3/20)=-305-4,2+0,8-3¾+12 3/20=
-305-3,4-3,75+243/20= -305-3,4-3,75+12,15=-308,4+8,4=-300
e) -(-8/9)-(-7/8)+(-6/7)-(-5/6)-1 1/7+2 1/8+5/18=
8/9+7/8-6/7+5/6-8/7+17/8+5/18=
64/72+63/72-36/42+35/42+64/56+119/56+5/18=
127/72-1/42+55/56+5/18=
5334/3024-72/3024+2970/3024+840/3024=5262/3024+3810/3024=
=9072/3024=3
f) -{-[-(4)-2½]-(-7)}+[-(-3,2)-4 1/5]+0,75=
= - {+4-2½+7} +3,2-4 1/5+0,75= -4+2,5-7+3,2-4,2+0,75=-1,5-3,8-3,45=-8,75

2009-12-13T15:54:41+01:00
A)=23-20-[13]+27-100=-83
b)=-11/4-3/2+9/2-[21/4+20/3]=-11/4-6/4+18/4-[63/12+80/12]=1/4-143/12=3/12-143/12=-140/12
c)=2+3,45-7,15+10,125-3,425=5
d)=-305-4,2+0,8-3,75+12,15=-300,3
e)=8/9+7/8-6/7+5/6-8/7+17/8+5/18=8/9+24/8-14/7+5/6+5/18=64/72+216/72+60/72+20/72-2=360/72-2=5-2=3
f)=-{-[-4/1-5/2]+7}+[32/10-21/5]+3/4={13/2+7}+[-1]+3/4=27/2-1+3/4=54/4-4/4+3/4=53/4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:33:59+01:00
A) 18-(-5)+(-20)-[-(-13)]-(-27)-100 = 18 + 5 - 20 - (13) + 27 - 100 = 18 + 5 - 20 - 13 + 27 - 100 = -83
b) -2¾+(-1½)-(-4½)-[-(-5½)+(6⅔)] = -2¾ - 1½ + 4½ - 5½ - 6⅔ = -11/4 - 3/2 + 9/2 - 11/2 - 20/3 = -22/2 - 3/2 + 9/2 - 11/2 - 20/3 = -27/2 - 20/3 = -81/6 - 40/60 = -121/6 = -20 1/6
c) 2-(-3,45)+(-7,15)-(-10,125)-3,425 = 2 + 3,45 - 7,15 + 10,125 - 3,425 = 5
d) -305+(-4,2)-(-0,8)+(-3¾)-(-12 3/20) = -305 - 4,2 + 0,8 + 3,75 + 12,15 = -292,5
e) -(-8/9)-(-7/8)+(-6/7)-(-5/6)-1 1/7+2 1/8+5/18 = 16/18 + 7/8 - 6/7 + 5/6 - 8/7 + 17/8 + 5/18 = 21/18 + 24/8 - 14/7 + 5/6 = 1764/1512 + 4536/1512 - 3024/1512 + 1260/1512 = 4536/1512 = 3
f) -{-[-(4)-2½]-(-7)}+[-(-3,2)-4 1/5]+0,75 = -{-[-4 - 2½] + 7} + 3,2 - 4 1/5 + 0,75 = -4 - 2½ -7 + 3,2 - 21/5 + 0,75 = -4 - 5/2 - 7 + 3 1/5 - 21/5 = -4 - 25/10 - 7 + 32/10 - 42/10 = -11 - 35/10 = -110/10 - 35/10 = -145/10 = -14 5/10 = -14½