Odpowiedzi

2009-12-13T15:11:30+01:00
Pierwszego nie wiem ale drugie cechy ryb.
Składają jaja
mają opływowy kształy ciała są jajorodne
2 1 2
2009-12-13T15:17:28+01:00
1. Ponieważ karp składa ikrę I z tego powstają małe karpie.;]
2.
-ciało opływowe, kształtu zwykle wrzecionowatego, przystosowane do pokonywania oporu wody

-głowa łączy się z tułowiem nieruchomo, nie występuje odcinek szyjny

-szkielet chrzęstny, częściowo skostniały lub kostny

-otwór gębowy zaopatrzony w ruchome szczęki

-kończyny przednie przekształcone w płetwy piersiowe, tylne – w płetwy brzuszne

-skóra u większości gatunków pokryta łuskami, u niektórych naga (bez łusek), gruba, z licznymi gruczołami śluzowymi

-wiele gatunków posiada pęcherz pławny

-oddychają skrzelami, niektóre gatunki mogą oddychać powietrzem atmosferycznym dzięki uchyłkom jelita

-większość posiada charakterystyczny dla ryb narząd – linię boczną

-zmiennocieplne

-zamknięty układ krążenia

-rozdzielnopłciowe

-w większości jajorodne


mam nadzieję ze pomogłam ;]
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:26:40+01:00
1. Karp jest rybą jajorodną ponieważ samica składa jaja (ikrę), z których po pewnym czasie wykluwaja się małe ryby.
2. Cechy:
ciało opływowe, brak odcinku szyjnego,
otwór gębowy zaopatrzony w ruchome szczęki
kończyny przednie przekształcone w płetwy piersiowe,
skóra pokryta łuskami, wiele gatunków posiada pęcherz pławny
oddychają skrzelami, posiadają linię boczną,
zmiennocieplne, zamknięty układ krążenia, rozdzielnopłciowe,
w większości jajorodne. :)
3 5 3