1 zadanie
W 180 gramach wody rozpuszczono 20 g cukru. Iluprocentowe stężenie roztworu otrzymano?

2 zadanie
Podczas pieczenia mięso straciło 30% swojej masy i ważyło 1,4 kg. Ile kilogramów surowego mięsa było przed pieczeniem?

Jest to zadanie na poziomie gimnazjum ;) Potrzebuje do na dzisiaj ;]

3

Odpowiedzi

2009-09-08T15:41:03+02:00
Zad 1
p = 100%*20g/(180g+20g) = 100%*20/200 = 10%

Otrzymano stężenie 10%.

Zad 2
x - masa mięsa przed pieczeniem

x- 30% z x = 70% z x = 0,7 x - masa po upieczeniu
0,7*x = 1,4 kg
x = 1,4 kg/0,7 = 2kg

Odp. Przed upieczeniem mięso ważyło 2 kg.


Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T15:42:28+02:00
Więc tak, mogłabym ci dać odpisać to jutro w szkole ale napiszę teraz ;D

2.

100%-30%=70%

100%-----x
70% ------1,4 kg
------------------------
x=100% *1,4/70%=14/7=2kg

Odp. Przed pieczeniem były 2 kg surowego mięsa.


1.

20g-cukier
180g-woda
20g+180g-substancja

20g/20g+180g=20g/200g

20g/200g*100%=10%
Odp.Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 10%.
2009-09-08T16:06:00+02:00
1 zadanie
dane:
ms= 20 g
mrozp.= 180g
mr= 20+180=200g

wzór: cp=(ms:mr)*100%

cp= (20:200)*100%
cp=0,1*100%
cp=10%

2 zadanie
dane:
1,4kg - upieczone mięso
30% - utrata podczas pieczenia
x- surowe mięso

1,4=70%

x=[(1,4:70)*30]+1,4
x=[0,02*30]+1,4
x=0,6+1,4
x=2kg