Proszę pomóżcie mi rozwiązać te zadania...

1 . Zadanie
Monika napisala trzy liczby , z ktorych kazda nastepna jest o 2 2/3 wieksza od poprzedniej . Trzecia liczba jest rowna 11 . Oblicz sume tych liczb .

2.Zadanie
Pensja brutto pana Pawła jest równa 1800 zł. Od tej kwoty odjęto 2/5 jej wartości , a pozostałą część wpłacono na konto bankowe pana Pawła .Oblicz ile pieniędzy wpłacono na konto pana Pawła ?

3.Zadanie
Kurtka kosztowała 230 zł. Cenę obniżono o 4/25 jej wartości .
Oblicz jaka jest cena kurtki po obniżce .

Proszę napiszcie mi ...:(

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T15:15:53+01:00
Zad.2

2/5=20%

1800-20%=1440zl


Odp. na konto pana pawła wpłacona 1440zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:36:07+01:00
Zad.1
5 2/3 + 8 1/3+ 11= 25
Zad.2
1800*2/5=720
1800-750=1080 zł.
Odp.: Na konto wpłacono 1080 zł.
zad. 3
230*4/25=36,8
230-36,8=193,2
Odp.: Kurtka kosztuje 193,20 zł.

:) (: :) (:
Ta osoba co powyżej rozwiązała zadanie zrobiła błąd!!
2/5 to nie jest 20% tylko 40%
1/5 to 20% ;D