Odpowiedzi

2009-12-13T15:20:45+01:00
* zmniejszaja ryzyko powodzi
*schronienie dla zwierzat
*produkcja leków i kosmetyków
1 3 1
2009-12-13T15:23:01+01:00
1. Magazynują duże ilości wody.
2. Ochraniają glebę przed wysuszeniem i wypłukaniem.
3. Są roślinami pionierskimi na nowych terenach.
4. Powstały z mchu torfowca torf wykorzystuje się w ogrodnictwie, do produkcji tektury, płyt izolacyjnych, jako materiał opałowy oraz do kąpieli leczniczych [borowina].
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:31:00+01:00
Mszaki spotykane są na jałowych wydmach i biorą istotny udział w procesie glebotwórczym.Wielkie znaczenie mają w regulacji bilansu wodnego wielu zbiorników,zazwyczaj leśnych.Mszysta warstwa chroni bowiem glebę przed nadmiernym parowaniem,a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją.Na łąkach mszaki są elementem niepożądanym,gdyż gromadząc wodę,stają się często przyczyną zabagnień.
Bezpośrednio wykorzystuje się je na ściółkę,na materiał do pakowania oraz na podściółkę w uprawach poziomek jak i truskawek.Używane bywają również do uszczelniania budynków drewnianych.
2 3 2