Przeczytaj słowa piosenki i w punktach zapisz to, co dziwi autora w otaczającym go świecie. Podaj przykłady sytuacji, które potwierdzą myśl zawartą w 3. zwrotce wiersza - "lecz ludzi dobrej woli jest więcej"

z tego ma powstać notatka.

chodzi o piosenkę C. Niemena - "Dziwny jest ten świat"

i stworzyć taką " Listę ludzi dobrej woli "

z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

2009-12-13T15:22:26+01:00
Dziwi go to że jest dużo ludzi dobrej woli którzy mają dobre serce i zrobili dla niego coś dobrego
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:28:52+01:00
Dziwny jest ten świat,
gdzie jeszcze wciąż
mieści się wiele zła.
I dziwne jest to,
że od tylu lat
człowiekiem gardzi człowiek.

Dziwny ten świat,
świat ludzkich spraw,
czasem aż wstyd przyznać się.
A jednak często jest,
że ktoś słowem złym
zabija tak, jak nożem.

Lecz ludzi dobrej woli jest więcej
i mocno wierzę w to,
że ten świat
nie zginie nigdy dzięki nim.
Nie! Nie! Nie!
Przyszedł już czas,
najwyższy czas,
nienawiść zniszczyć w sobie.

Lecz ludzi dobrej woli jest więcej
i mocno wierzę w to,
że ten świat
nie zginie nigdy dzięki nim.
Nie! Nie! Nie!
Nadszedł już czas,
najwyższy czas,
nienawiść zniszczyć w sobie

Autora dziwi, że przez wiele lat ludzie gardzą sobą. Dziwi go, że ludzie potrafią się do siebie odzywać z tak wielką nienawiścią, zadając sobie ból słowem.

przykłady:
- wolontariusze
- orkiestra świątecznej pomocy
- pajacyk
- różne organizacje pomagające ludziom
- pck
- fundacja tvn "nie jesteś sam"
- Anna Dymna
- Matka Teresa z Kalkuty
7 4 7