Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:23:33+01:00
A) obwód trójkąta ABS.
AB=a
AS=BS=2/3h, gdzie h=a√3/2
AS=BS=2/3*a√3/2=a√3/3
Obw=a+2*a√3/3=a(1+2√3/3)

b) pole trójkąta ASC.
ASC≡ABS
wys.B'S=1/3h=1/3*a√3/2=a√3/6
P=1/2a*a√3/6
P=a²√3/12
lub można policzyć 1/3Ptrójkąta równobocznego
P=1/3*a²√3/4=a²√3/12

2009-12-13T15:23:29+01:00
A) zauważ że BS i AS są to 2/3 wysokości (wynika to z definicji koła opisanego na trójkącie)
b) przyjrzyj się się że wysokość tego trójkąta to 1/3 wysokości
c) ostatnie wynika z podobnych zasad co wyżej i wiadomości że wysokość w tr. rónobocznym dzieli podstawę na dwie równe części