Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:39:12+01:00
MgCO₃ +2HCl ---> MgCl₂ + H₂O + CO₂
widzimy że 1mol MgCO3 daje 1 mol CO2
obliczamy masę molową MgCO3:
24+12+3*16=84g/mol
z proporcji:
1mol ----- 84g
x moli -----5g
x=5/84= ok 0,060mola MgCO3
skoro 1 mol MgCO3 daje 1 mol CO2 który warunkach normalnych zajmuje 22,4dm³ to 0,060mola da nam:
22,4*0,060= 1,34dm³
odp. powstanie 1,34dm³ CO₂
1 5 1
2009-12-13T17:41:16+01:00
Odpowiedź w załączniku.. :)

wyszło 1,33dm3 .

Pozdrawiam :)
3 5 3