Odpowiedzi

2009-12-13T15:47:51+01:00
1793 - II rozbiór Polski <Rosja , Prusy>
1795 - III rozbiór Polski <austria , rosja, prusy> < polska znika z map europy >
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:52:38+01:00
Styczeń 1793r. - II rozbiór Polski. Na mocy którego:
Prusy zajęły - Wielkopolskę, Toruń i Gdańsk
Rosja zajęła - ziemię białoruską i Ukrainę po linię Druja-Pińsk
W rozbiorze nie uczestniczyła Austria.

1795r. - III rozbiór Polski i abdykacja króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, ostatniego króla Polski. Jako uzasadnienie rozbiorcy podali: niezdolność do niepodległości. Rzeczpospolita przestała istnieć.
Prusy zagarnęły - pozostała część Podlasia i Mazowsza
Rosja zagarnęła - resztę ziem litewsko-ruskich
Austria zagarnęła - resztę Małopolski z Krakowem, część Podlasia i Mazowsze oraz Lubelszczyznę.
1 5 1