Pięcioosobowa rodzina - rodzice i troje dzieci- zamówiła dwie takie same pizze. Rodzice podzielili swoją pizzę na 6 jednakowych kawałków i zjedli 5 z nich. Dzieci podzieliły pizzę na 8 jednakowych kawałków i zjadły 6. Kto zjadł więcej pizzy dzieci czy rodzice??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T16:04:30+02:00
Pizza nr 1 (rodzicow)
1=6/6 (bo podzielili na 6 kawalkow)
zjedli 5/6

pizza nr 2 (dzieci)
1=8/8
zjedli 6/8

5/6 i 6/8 sprowadzamy do wspólnego mianownika (mnozac 6 przez 8=48)
5/6=40/48 (5x8=40)
6/8=36/48 (6x6=36)

Odp.Rodzice zjedli wiecej, bo 40/48 >36/48
2009-09-08T16:11:45+02:00
Rodzice i dzieci zjedli po tyle samo