Odpowiedzi

2009-12-13T15:54:34+01:00
BIZNES PLAN - SKLEP SPORTOWY

Biznesplan

I. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa:

1. Podstawowe cele działalności:

- źródło utrzymania rodziny,

- zaspokojenie własnych ambicji,

- zdobycie doświadczenia i umiejętności współpracy

-rozwiniecie sklepu na ogolnopolski rynek

2. Nazwa:

"TopSport"

3. Forma prawna:

Jest to spółka cywilna, gdyż jest wygodnym i efektywnym narzędziem prowadzenia działalności gospodarczej. Składa się z 6 współpracowników.

4. Dane o właścicielach:

Michał Jędrzejczak, Dawid Perdas, Dominik Ćwierkiewicz, AdrianFrątczak,Paweł Krygiel, Daniel Figa

tel. 694-57-96

kom. 505504503

e-mail: [email protected]

www: http:// sklepsportowy.firma.pl

5. Przedmiot działalności:

Jest to działalność handlowa.

6. Lokalizacja (siedziba):

Lokal wynajmowany od pan Romana Wielkiego, przy głównej ulicy 9 Stycznia 4.

7. Obszar działania:

Skierowany głównie dla mieszkańców Konstantynowa, jednak ze względu na położenie przy głównej ulicy, także dla przejezdnych.

Naprzeciwko sklepu jest szkoła podstawowa i gimnazjum, a więc ze sklepu powinni korzystać przede wszystkim młodzi ludzie.

Niedaleko też znajduje się hala sportowa oraz basen, idąc na hale trzeba przejść koło naszego sklepu wiec myślimy ,że zawodnicy jak i amatorzy sportu będą zaglądać do naszego sklepu.

8. Produkty:

Jako że jest to sklep sportowy z różnymi drobiazgami, sprzedawanymi towarami będą m.in.:

* z artykułów sportowych:
- pilki do kazdego rodzaju gry
- rękawice bramkarskie,
- stroje,
-rowery,
-buty sportowe,
-i wiele innych artykułów sportowych

* z drobiazgów:
- zegarki,
- odzywki,
- antypespiranty,
- okulary przeciwsłoneczne,
-czepki,
- śmieszne kartki na różne okazje

Myśleliśmy także o produktach sezonowych, jak np. narty na zimę czy koła ratunkowe dla dzieci w lecie . Dodatkowo chcemy wyposażyć swój sklep w ksero-kopirke ponieważ w pobliżu znajduje się zespół szkól i nikt nie prowadzi tego typu usług.

II. Analiza rynku i plan marketingowy:

1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci

Firma działa na rynku o niewielkiej konkurencji. W Konstantynowie nie powstało jeszcze zbyt wiele firm o podobnej branży. Spośród sklepów konkurencyjnych należy wymienić takie firmy jak : "Bicykl","Torbers"

Mocne i słabe strony konkurencji:

a) "Bicykl"

Mocne strony :

* wysoka jakość oferowanych usług
* sprawne zarządzanie
*dobra sytuacja finansowa
*dobra reputacja firmy

Słabe strony :
* mała powierzchnia lokalu
* wysokie ceny
*brzydki budynek

b) "Torbers"

Mocne strony :

*konkurencyjne ceny
*Dobra jakość oferowanych usług
*ciekawe pomysły

Słabe strony :

*słaba sytuacja finansowa
*niemiła obsługa
*rzadkie zmiany w wyposażeniu

2. Odbiorcy

Chcielibyśmy docierać do wszystkich. Jednak głównie nastawiamy się na dzieci i młodzież (znajdująca się naprzeciwko szkoła), jak i na osoby chodzące na hale i basen. Także kobiety częściej kupują prezenty, a u nas będą mogły znaleźć to czego potrzebują, dla swoich mężów.

3. Ceny oferowanych dóbr i usług

Stosunkowo niskie ceny, upusty cenowe dla stałych klientów i przy kupnie powyżej 150zł.,

Wydaje nam się, że marża początkowo 30% (aby zachęcić klientów), a w późniejszym czasie (ok. pół roku) do 50 % będzie odpowiednia.

4. Dystrybucja

Korzystna lokalizacja firmy, duży wybór artykułów. Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, oraz Będziemy sprowadzać z poza kraju: Austria, Holandia ,Niemcy, tam są bardzo korzystne ceny.

5. Promocja

- umieszczenie reklamy w lokalnej prasie, tzn. "43Bis" "Expres"

- ulotki informacyjne,

- plakaty reklamowe, m.in. na przystankach, w szkołach na basenie, na hali

- przy zakupie powyżej 150zł. niespodzianka,

- gratisy takie jak np. Długopisy z logiem sklepu, Film DVD o reprezentacji Polski.


III. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia


1. Kadra zarządzająca

Jan Kowalski, Adam Nowak, Anna Kamńska


2. Plan kadrowy i schemat organizacyjny

Właściciele . Sprzedawać będziemy na zmianę, w sklepie zawsze muszą być 3 osoby.

A także po pewnym czasie zatrudnimy 2 sprzedawczynie i jednego ochroniarza.


IV. Plan techniczny (działalności operacyjnej)


1. Nakłady inwestycyjne

- zakup środków potrzebnych doprowadzenia lokalu do schludnego wyglądu, tj. farb do pomalowania ścian i sufitu, paneli podłogowych.

- zakup wyposażenia, tj. szafek i półek potrzebnych do wystawienia towaru, szklanej lady,

- zakup towaru.

2. Źródła finansowania inwestycji

- oszczędności własne - ok. 30tyś. zł.,

- kredyt bankowy - ok. 20tyś. zł.


3. Zaopatrzenie w artykuły


Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, Ausrtii, Holandii, i w Niemczech


V. Plan finansowy

1. Przychody

Przychody ze sprzedaży towaru. Szacowane na ok. 23tyś. miesięcznie:

- towary przy marży 30% - ok. 8 tyś.

- ksero ok. 500 zł.,

- kosmetyki ok. 200 zł.

2. Koszty

nakłady inwestycyjne:

- zakup środków ok. 5 tyś zł

- zakup wyposażenia ok. 4 tyś.,

- zakup towaru ok. 37 tyś,

łącznie ok. 46 tyś


promocja:

- Do roznoszenia ulotek zatrudnimy conajmniej 2 młode osoby. ok. 100 zł miesięcznie

- umieszczenie reklamy w lokalnej prasie ok. 400zł przez 2 miesiące,

- gratisy ok. 80zł. miesięcznie,

łącznie ok. 580zł. przez pierwsze miesiące, a potem ok. 300zł miesięcznie,

-dzierżawa lokalu ok. 950 zł. miesięcznie,

-opłaty za prąd i wodę ok. 300zł miesięcznie

Na początku wysokie lecz później coraz niższe...


3. Zysk

Zysk wynosi ok. 12tyś zł. w zależności od miesiąca. Wydaje nam się ze przez cały rok będą takie zyski, ponieważ w zimę ludzie będą kupować sprzęt zimowy (narty,wiazania,deski snowbordowe.itp) a lato będą kupować sprzęt do pływania.


CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE


SZANSE SILNE STRONY

Zainteresowania ze strony ludzi, czyli dobre przyjęcie firmy na rynku i Dobra lokalizacja

i Współpraca z innymi firmami, wymiana doświadczeń Wszechstronna promocja

ZAGROŻENIA SŁABE STRONY
2009-12-13T19:18:33+01:00
Swojej obecnej firmy, rób to świadomie. Planuj. Przygotuj biznes plan, aby oszacować opłacalność przedsięwzięcia.

Podstawowe cele firmy to zwiększenie własnej konkurencyjności, udziału w rynku, rozmiarów sprzedaży i zysku oraz poprawa rentowności. Można to osiągnąć między innymi w następujący sposób:
- wprowadzając nowe produkty (usługi)
- poprawiając jakość
- obniżając koszty
- obniżając cenę
- udoskonalając lub wprowadzając nowe technologie
- zdobywając nowe rynki
- poprawiając terminowość
- rozwijając reklamę, promocję i dystrybucję
- zwiększając zdolności produkcyjne
- udoskonalając zarządzanie

Do osiągnięcia założonych celów konieczne są określone środki finansowe, rzeczowe (materiały, surowce, maszyny, powierzchnie produkcyjne i usługowe itp.) oraz ludzie ze swoją wiedzą, kwalifikacjami, pomysłami.