Odpowiedzi

2009-12-13T16:01:46+01:00
S=400m
a=2 m/s²

t=?
v=?

s=(at²)/2
2s=at²
t²=2s/a

t=√2s/a - całe wyrazenie pod pierwiastkiem
t=√(2*400)/2 - całe wyrazenie pod pierwiastkiem
t=√800/2 - całe wyrazenie pod pierwiastkiem
t=√400
t=20s

v=a×t
v=2×20=40 m/s
[v]=1 m/s² ×1s=1m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:04:53+01:00
S= 400 m
a = 2 m/s^2
V0 = O (prędkość początkowa)
t = ?
V = ?

s = 1/2 a *t ^2 ; przekształcam wzór i obl. t
2s = a *t^2 ; dzielę obustronnie prze a

t ^2 = 2s/a ; pierwiastkuję obustronnie
t = pierwiastek z 2s/a

t = pierwiastek, z 800 m/4 m/s^2
t = pierwiastek z 200 s*2
t = 10 pierwiastków z 2 s
t = 10 s*1,4 = w przybliżeniu14 s
Obl. V

V = a*t

V = 2 m/s^2 * 14 s= 28 m/s