Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T16:09:22+01:00
Senat - rada starszych ktora decydowala i roztrzygala najwazniejsze sprawy
konsulowie- kierowali panstwem, podczas wojny dowodzili armia
dyktator- ich decyzje byly nieodwolalne
pretorzy - odpowiadali za utrzymanie porzadku w miescie
cenzorzy - ukladali liste senatorow
zgromadzenie ludowe - wybierano na nim urzednikow i uchwalano prawa
trybun ludowy - obroncy ludu
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:12:42+01:00
Konsul- pierwszy urzędnik dowodzą legionami, mają inicjatywę ustawodawczą
pretor- przewodził sądy
edyl- organizuje igrzyska, rozdają zboża, dbają o porządek w mieście
kwestor- zarządzał pieniędzmi państwa
cenzor- układał listy senatorów
trybun ludowy (10)- obrońcy praw plebejuszy, którzy maja prawo veta w stosunku do uchwał senatu i decyzji urzędników
zgromadzenie ludowe- ludzie, którzy wybierali urzędników
senat- urzędnicy, którzy sprawowali najwyższe urzędy
2 3 2