W trapezie równoramiennym o obwodzie 27cm krótsza podstawa i ramiona mają jednakowa długość. Stosunek długości podstaw tego trapezu wynosi 3:2. Oblicz długość ramienia.

Zapisz za pomocą układów równań !

3a+c=27
2c=3a

Proszę pomóżcie mi to rozwiązać!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:21:27+01:00
3a+c=27
2c=3a

wyznaczasz sobie z pierwszego c
c=27-3a

podstawiasz do 2 rowniania to c, czyli
2x(27-3a)=3a
2x27-2x3a=3a
54-6a=3a
54=9a
a=6

skro masz a to za a to jestes w domu ;)

2c=3a
2c=3x6
2c=18
c=9

i koniec ;)
9 1 9
2009-12-13T16:24:54+01:00
3a+c=27
3a=2c /×(-1)

3a+c=27
-3a+2c=0

3c=27 /÷3
c=9

3a+c=27
3a+9=27
3a=18
a=6