Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:20:23+01:00
Bitwa pod Maratonem
rok:490 p. n. e.
dowódca grecki: Miltiades
dowódca perski: Dariusz
wygrana: Grecy

bitwa pod Termopilami
rok:480p.n.e.
dowódca grecki:Leonidas
dowódca perski:Kserkses
wygrana:Persja

bitwa pod Salaminą
rok:480p.n.e.
dowódca grecki:Temistokles
dowódca perski:Kserkses
wygrana:Grecy

bitwa pod Platejami
rok:479p.n.e.
dowódca grecki:Temistokles
dowódca perski:Kserkses
wygrana:Grecy
35 4 35
2009-12-13T16:27:02+01:00
Miałem o tym to tak:
Miejsce bitew rok Wodzowie persów i greków zwyciesca
Maraton 490p.n.e Miltiades grecy
Termopile 480p.n.e Leonidas,Kserkses Persowie
Salamina 480p.n.e Temistokles,Kserkses grecy
Pleteje 479p.n.e Temistokles grecy

Grecy wygrali na morzu dzięki temu że mieli szybsze łodzie oraz pomagała im burza.

Grecy wygrywali na lądzie dzięki temu że mieli po swojej stronie największych wojowników spartan którzy nie wrócili z bitwy.(Było ich 300)
Grecy nie wygrali do końca dlatego, że mieli szybsze łodzie, tylko dlatego, że znali teren i wiedzieli gdzie sie schować, a Persowie tkwili na tej burzy. Grecy poprostu zaskoczyli ich swoją znajomością terenu, bo gdyby nie to to by przegrali:)