We wtorek idę na konkurs z j. angielskiego, i bd m. in. słówka z tego:

zdania z:
- to be
- have got
- can

czasy:
- coutinius
- simple

i słówka z:

- dni tygodnia
- miesiące
- jedzenie (ser, mięso itp.)
- sztućce
- części ciała
- rodzina
- ubrania
Jaka jest zasada przy układaniu zdań z ,,have got''', ,,can'' itp. no i odpowiedzi!
i chciała bym żebyście mi to wypisali po angielsku i po polsku np.:

egg- jajko
T- shirt- koszulka
Monday- poniedziałek

ale to są te łatwe rzeczy, nie wiem szczućce jak są ;(


help!

3

Odpowiedzi

2009-12-13T16:29:57+01:00
Okej złotko asem z angielskiego to ty nie jesteś.
fork- widelec
knife - nóż
spoon - łyżka
Jak jeszcze jakieś wąty na temat słówek to www.ling.pl
Have got czyli ja mam:
Twierdzenie: I have got a cat. Mam kota
Przeczenie: I haven't got a cat. Ja nie mam kota.
Pytanie: Have you got a cat? Czy ty masz kota?
Jeśli chodzi o she, he, it :
T: She has got a cat. Ona ma kota.
Przecz: She hasn't got a cat. Ona nie ma kota.
Pyta: Has she got a cat? Czy ona ma kota?
Can czyli ja moge:
Twierdzenie: I can swim. Ja moge pływać.
Przeczenie: I can't swim. Ja nie moge pływać
Uwaga! Pamiętamy że cannot piszemy razem.
Pytanie: Can you swim? Czy ty możesz pływać?
2009-12-13T16:38:14+01:00
Spoon- łyżka
knife- nóż
fork- widelec

have got- np. I have go an egg
can- np. I can speaking English. Zawsze dodajesz końcówkę ing

Dni tygodnia: Monday, Tuesday, Wednesday, Thusday, Friday, Saturday and Sunday
Miesiące: January, February, March, Aprli, May, June, July, August, September, October, November, December.
Jedzenie: meat-mięso, Milk-mleko, Steak-stek lamb- jagnięcina, cucumber- ogórek, chicken- kurczak itd.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T19:31:37+01:00
Can -> osoba + can + czasownik np. I can swim.
Have got -> osoba + have got (I, you, we, thesy) lub has got (she, he, it) + rzeczownik lub przymiotnik + rzeczownik np. I have got blue car.

Jedzenie:
egg - jajko
meat - mięso
milk - mleko
can of cola - puszka Coli
chess - ser
tomatow - pomidor
apple - jabłko
orange - pomarańcza
banana - banan
jogurt - jogurt
chips - frytki
fish - ryba
watermelon - arbuz
beef - wołowina
mashrooms - pieczarki
pepper - papryka

Miesiące:
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Rodzina:
mother (mam/mum) - mama
father (dad) - tata
grandmother - babcia
grandfather - dziadek
daughter - córka
son - syn
brother - brat
sister - siostra
cousine - kuzyn
aunt - ciocia
uncle - wujek