1.)Podaj różne przyczyny ograniczające wzrost rafy koralowej.



2.)Symbioza to inaczej współżycie 2 organizmów oparye na obustronnych korzyścisach. jakie korzyści czerpie ukwiał, a jakie pustelnik , któe żyją w symbiozie.


Jak ktoś we tylko 1 zad to proszę żeby je napisał


Proszę o pomoc ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-13T16:35:39+01:00
Główne przyczyny to zanieczyszczenie wod powieszchniowych duze ilosc statkow wydobywanie surowcow mineralnych takich jak ropa gaz ... degradacyjna działalnosc czlowieka
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:40:34+01:00
Zd. 2

na muszli znaleznionej przez pustelnika osadza się ukwiał.pustelnik poruszając się przenosi ukwiał. dzieki temu ukwaił ma wiekszą mozliwoas zdobycia pokarmu , a ukwiał pustelnikowi zapewnia ochronę przed wrogami.

zd 1.

Wzrost ograniczają ryby i inne stworzenia mo,rskie,gdyż zjadają one lub niszczą je w ucieczce przed większa rybą. Mogą też być niszczone przez różne zjawiska pogodowe np. tsunami , różne fale..anieczyszacnie tankowcami i ropą.