1.rozwiaz uklady rownan metoda przeciwnych wspolczynnikow.

a. 2x+5y=7
klamerka
3x-5y=3

b. x+y=2
klamerka
x-y=0

c. x+2y=9
klamerka
-x-3y=16

d. -x+y=5
klamerka
x+y=5

e. 2x-1,1y=0,7
klamerka
0,5x+1,1y=4,3

f. x-2y=4
klamerka
-x+3y=0

prosze napisac rozne dzialania potrzebne, do zdobycia 46pkt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:46:33+01:00
A.
2x+5y=7
3x-5y=3
---------- dodajemy
5x=10
x=10/5
x=2

2x+5y=7
5y=7-2x
y=7/5-2/5x
y=7/5-2/5*2
y=3/5

b.
x+y=2
x-y=0
--------dodaj
2x=2
x=1

x+y=2
y=2-x
y=1

c.
x+2y=9
-x-3y=16
----------- dodaj
-y=25 /*(-1)
y=-25

x+2y=9
x=9-2y
x=9-2*(-25)
x=59


d.
-x+y=5
x+y=5
--------- dodaj
2y=10
y=10/2
y=5

x+y=5
x=5-y
x=0


e.
2x-1,1y=0,7 /*10
0,5x+1,1y=4,3 /*10


20x-11y=7
5x+11y=43
--------------dodaj
25x=50
x=50/25
x=2

5x+11y=43
11y=43-5x
y=43/11-5/11*2
y=3

f.
x-2y=4
-x+3y=0
--------- dodaj
y=4

x-2y=4
x=4+2y
x=4+8
x=12
2009-12-13T16:52:14+01:00
A. 2x+5y=7
3x-5y=3
________
5x=10/÷5
x=2
2x+5y=7
5y=7-2x
5y=7-2×2
5y=7-4
5y=3/÷5
y=³/₅

b. x+y=2
x-y=0
__________
2x=2/÷2
x=1
x+y=2
y=2-1
y=1

c. x+2y=9
-x-3y=16
_______
-y=25/×(-1)
y=-25

x+2y=9
x=9-2y
x=9-2×(-25)
x=9+50
x=59

d. -x+y=5
x+y=5
_______
2y=10/÷2
y=5
x+y=5
x=5-y
x=5-5
x=0

e. 2x-1,1y=0,7
0,5x+1,1y=4,3
----------------
2,5x=5/÷ 2,5
x=2
0,5x+1,1y=4,3
1,1y=4,3-0,5x
1,1y=4,3-0,5×2
1,1y=4,3-1
1,1y=3,3/÷1,1
y=3

f. x-2y=4
-x+3y=0
------------
y=4
x-2y=4
x=4+2y
x=4+2×4
x=4+8
x=12
2009-12-13T18:25:41+01:00
A)
2x+5y=7 klamerka; wyrażenia 5y i -5y maję przeciwne
3x-5y=3 współczynniki więc można dodać dwa układy
_________
5x=10/:5
x=2

obliczamy y z pierwszego równania
2x+5y=7
5y=7-2x
5y=7-5
5y=2/:5
y=0,4

x=2
y=0,4
inne przykłady robimy na podstawie a)
b)
x+y=2
x-y=0
____
2x=2
x=1

y=2-1=1

x=1
y=1

c)
x+2y=9
-x-3y=16
__________-
2y-3y=9+16
-y=25/:(-1)
y=-25
x=9-2y=9+50=59

x=59
y=-25

d)
-x+y=5
x+y=5
______
2y=10
y=5
-x=5-y
-x=0

x=0
y=5
e)
2x-1,1y=0,7
0,5x+1,1y=4,3
____________
2,5x=5/:2,5
x=2
-1,1y=0,7-2x
-1,1y=0,7-4
-1,1y=-3,3/:(-1,1)
y=3

x=2
y=3

f)

x-2y=4
-x+3y=0
__________
-2y+3y=4
y=4
x=4+2∧4
x=12

x=12
y=4

mam nadzieje ze pomogłam :))