Odpowiedzi

  • pnx
  • Początkujący
2009-12-13T16:44:58+01:00
Zrobimy proporcje:

3/11 = 8,4

2,5/11 = x

x = (2,5/11 * 8,4) / 3/11

x = 2,5/11 * 8,4 * 11/3

x = 7
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:44:55+01:00
8,4razy11/3=30,8cm

30,8-(2razy8,4)=14

14:2=7cm
28 4 28
2009-12-13T16:49:32+01:00
Równoległobok ma dwie pary boków tej samej długości... Więc wzór na obwód takiego równoległoboku można zapisać:
Obw = 2a + 2b
2 * 8,4cm = 16,8cm (suma długości boków)
więc 16,8cm to jest 6/11 obwodu

proporcje:
16,8cm - 6/11
b - 5/11

b=(16,8 * 5/11)/6/11 = 14 (suma podstaw równoległoboku)
14 : 2 = 7 - drugi bok
8 4 8