Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:56:43+01:00
Łodyga- transportuje sole mineralne, wode, utrzymuje oraz wynosi kwiaty.

Liść- Przeprowadzanie fotosyntezy, odparowywanie wody, wymiana gazowa.

Rośliny- kaktus, przebiśnieg, bratek, brzoza
8 3 8
2009-12-13T16:58:12+01:00
Łodyga bierze udział w procesie fotosyntezy transportuje wodę z liści do korzeni
jest podstawą rośliny

liście pełnią funkcje spichrzowe, czepne, ochronne, obronne i pułapkowe.
np. muchołapka, lub bluszcz
7 3 7
2009-12-13T17:03:38+01:00
Łodyga:
-przewodzi wodę z solami mineralnymi
-dzięki niej roślina rośnie (wydłuża się)
-gromadzą się w niej substancje zapasowe(chyba)
Liście:
-służy roślinie do oddychania
-zapewnia roślinie stały dopływ światła
-umożliwia wymianę gazów
-służy do gromadzenia wody(rośliny pustynne)