Odpowiedzi

2009-09-08T16:42:10+02:00
A)2½ : ½ =5/2*1/2=5/4=1,1/4
b)⅙ : 3½ =1/6:7/2=1/6*2/7=2/42=1/21
c)1⅓ : 2⅕ =3/2:11/5=3/2*5/11=15/22
d) 8¾ : 2¹/₁₂=36/4:25/12=36/4*12/25=6/1*3/5=18/5=3,3/5
2 4 2
2009-09-08T16:45:43+02:00
2½ : ½= ⁵/₂ × ²/₁ = ₅/¹ = 5
⅙ : 3½ = ¹/₆ ÷ ⁷/₂ = ¹/₆ × ²¹/₇ = ¹/₂₁
1⅓ : 2⅕ = ⁴/₃ ÷ ⁷/₃ = ⁴/₃ × ³/₇ = ⁴/₇
8¾ : 2¹/₁₂ = ²⁷/₄ ÷ ²⁵/₁₂ = ²⁷/₄ × ¹²/₂₅ = ⁸¹/₂₅ = 3⁶/₂₅
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T16:46:01+02:00
A)2½ : ½ = ⁵/₂ * ²/₁= 5
b)⅙ : 3½= ¹/₆ ÷ ⁷/₂ = ¹/₆ * ²/₇=¹/₂₁
c)1⅓ : 2⅕= ⁴/₃* ⁵/₁₁=²⁰/₃₃
d) 8¾ : 2¹/₁₂=³⁵/₄ * ¹²/₂₅=²¹/₅=4¹/₅

podpowiedź przy dzieleniu ułamków drugi z nich odwracasz mianownik z licznikiem i znak dzielenia zmienia się na mnożenie
1 5 1