Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T16:56:50+01:00
P=5x*x= 5x²

5x²=405 /:5
x²=81
x=9

bok kwadratu wynosi 9

2009-12-13T16:59:55+01:00
P=a×b
gdzie a - krótszy bok prostokąta, b - dłuższy bok prostokąta
a jest również bokiem szukanego kwadratu
Pole prostokąta z warunków zadania wynosi:
P=a×5a=5a²
5a²=405cm² /5
a²=81cm² /√
a=9cm
Bok kwadratu wynosi 9cm
4 1 4
2009-12-13T17:07:38+01:00
405 : 5 = 81 - pole jednego kwadratu
9x 9 = 81
9 = długość boku jednego kwadratu
4 1 4