Odpowiedzi

2009-12-13T17:00:42+01:00
Transport,przemysł,spalanie,rozkład,wybuchy wulkanów
dziura ozonowa,efekt cieplarniany,kwaśne deszcze,smog,hałas
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:02:49+01:00
Źródła:
1. wybuchy wulkanów
2. władowania atmosferyczne
3. pożary lasów
4. produkcja przmysłowa
5. transport
6. freony

skutki:
1. dziura ozonowa
2. smog
3. kwaśne deszcze
4. żwiększenie się efektu cieplarnianego
5. Śmierć organizmów wodnych
2009-12-13T17:04:13+01:00
Źródła:

1. Wyziewy fabryczne
2. Spaliny samochodowe
3. Dym kominowy(przy spalaniu w domu węgla lub drewna)
4. Wysypiska śmieci( metan)

Skutki:

Zwiększona ilość dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji w atmosferze, co w późniejszym czasie może przyczynić się do podniesienia ogólnej temperatury powietrza na ziemii (efekt cieplarniany). Następnym stukiem jest występowanie kwaśnych deszczów: zanieczyszczenia napotykają na front atmosferyczny, miesza się i z chmurą i spada "zanieczyszczony deszcz". Trzecim skutkiem jest zjawisko smogu. Tworzy się przy wyżowej pogodzie.