Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:12:53+01:00
Waza w warząchwią waży 900g. Warząchiew jest 3 razy lżejsza niż waza .O ile mniej od wazy waży warząchiew?

x- waga wazy
y - waga warząchwi

x+y=900
x=3y

3y+y=900
x=3y

4y=900
x=3y

y=900/4
x=3y

y=225
x=675

675-225=450
Warząchiew waży o 450g mniej od wazy
3 5 3
2009-12-13T17:14:08+01:00
X - waga warząchwi
3x - waga wazy

x+3x=900
4x=900 /:4
x=225

3x=3*225
3x=675

675-225=450 [g]

Odp: Warząchew waży o 450g od wazy.
5 4 5