1. Michał w czasie wakacji na wsi wyciągał wodę ze studni o głębokości 3m. Któregoś dnia wyciągnął wiadro o ciężarze 50 N w czasie 10 s. Oblicz moc, jaką osiągał Michał w tym czasie.

2. Samochód napędzany silnikiem o mocy 44000 W porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym i w czasie 10 s pokonuje odległość 200 m. Oblicz wartość siły napędzającej ten samochód.

2

Odpowiedzi

2009-12-13T17:25:52+01:00
2.
Dane:
P (moc) = 44000W = 44000kgm²/s³
t (czas) = 10s
s (droga) = 200m

Szukane:
F = ?

P = W/t
W = F*s
czyli
P = F*s /t
po przekształceniu
F = P*t /s
podstawiamy dane:
F = 44000kgm²/s³ * 10s : 200m = 440 000kgm²/s² (s³ się skrócił z s i mamy s²) : 200m = 2200kgm/s² (m² się skrócił z m i zostało m)
kgm/s² to niuton (N)
F = 2200N

Samochód napędza siła o wartości 2200 niutonów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:56:12+01:00
1.
s = 3m
Fg = 50N
t = 10s
P = ?

Zakładamy, że Michał wyciągał wiadro ruchem jednostajnym:

Fg = Fc
Fc = 50N

P = W/t = F × s/t
P = 50N × 3m/10s = 15W

2.
P = 44kW
t = 10s
s = 200m
F = ?

P = W/t = F × s/t → F = P×t/s
F = 44kW×10s/200m = 2,2 kN = 2200N
1 5 1