Odpowiedzi

2009-12-13T17:31:11+01:00
4 dm= 40cm
P=1/2 × (a+b) × h

a= 16 m
b= 16m-40cm = 15,6m
h= 3,3 m

1/2 × ( 16 m + 15,6 m) × 3,3 m= 1/2 x 31,6m x 3,3 m = 15,8 m x 3,3m =
=52,14 m²

Odp.Pole ogródka wynosi 52,14 m².

Mam nadzieję, że dobrze...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:37:12+01:00
Dane:
P=(a+b)*h/2
a= 16m
b= 16m - 4 dm = 15,6 m
h=3 √3 = 3* 1,73 = 5,19 (w zaokrągleniu)

Rozwiązanie:
P=(16+15,6) * 5,19 / 2
P=31,6*5,19/2
P= 164,004/2

P= 82,002

Odp.; Pole powierzchi ogródka wynosi 82,002 m²
2009-12-13T18:27:45+01:00
P trapezu = (a+b) * h *½

a=16m
b=16 m - 4dm = 15,4 m
h= 3√3 = 3*1,773= 5,19 ( wynik podałam w zaokrągleniu :) )

Więc :
P = (16 + 15.6 ) * 5.19 8 ½
P = 311.6 * 5.19 * ½
P = 164.004 * ½
P = 82.002

Odp: pole ogródka wynosi 82.002 m²