Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:44:09+01:00
Są to reakcje przeciwstawne. Fotosynteza jest rekcja syntezy, która polega na tworzeniu związków organicznych(np. glukozy) z wody i dwutlenku węgla przy udziale energii swietlnej:

6H2O + 6CO2 + energia świetlna -> C6H12O6 + 6O2

jak widzisz produktem ubocznym tej reakcji jest tlen

natomiast oddychanie jest reakcja rozkładu, polega na spalaniu związków organicznych w celu uwolnienia energii potrzebnej organizmom do przeprowadzania procesów życiowych:

glukoza + tlen -> dwutlenek wegla + woda + energia
1 5 1
2009-12-13T18:34:29+01:00
W oddychaniu powstaje dwutlenek węgla a w fotosyntezie występuje wchłonięcie dwutlenku węgla i odrzywianie się promieniami słońca