Podajcie atrybuty bogów greckich.
Apollo
Atena
Hades
Posejdon
Ares
Zeus
Hermes
Hefajstos
Asklepios
Ares
Możeliwe że oczymś zapomniałam jak są jeszcze jacyś bogowie greccy to też podajcie ich atrybuty . Z góry dzięki ;)
I jeszcze atrybuty herosów greckich.
Achilles
Tezeusz
Heakles
I colś tam jeszcze jak jest

2

Odpowiedzi

2009-12-13T17:46:32+01:00
Apollo - bog muzyki i piekna
Atena - bohgini madrosci
Hades - bog podziemia
Posejdon - bog morz i oceanow
Ares - bog wojny
Zeus - wladca bogow
Hermes boski poslaniec, bog kupcow i zlodzieji
Hefajstos - bog ognia i kowalstwa
Asklepios - opiekun sztuki lekarskiej
Afrodyta - bogini piekna
Artemida - bogini lowow
Hestia - bogini ogniska domowego
Hebe - bogini młodości
Helios - bóg słońca
Selene - bogini księżyca
Eos - bogini jutrzenki
Iris - bogini tęczy
Eris - bogini niezgody
Eros - bóg miłości
Ejlejtyja - bogini rodzących kobiet
Nike - bogini zwycięstwa
Temida - bogini sprawiedliwości
Tyche - bogini szczęścia
Tanatos - bóg śmierci
Hekate - bogini mroku
Pan - bóg pasterzy
Nemezis - bogini doli
Hypnos - bóg snu
Eol - bóg wiatrów
Boreasz - bóg wiatru północnego
Zefir - bóg wiatru wschodniego
Notos - bóg wiatru południowego
Euros - bóg wiatru zachodniego
Amfitryta - bogini morza
Charyty - boginki wdzięku
Muzy - boginki sztuki
Mojry - boginki przeznaczenia
Hory - boginki pór roku
Nimfy - boginki przyrody
Chloris - bogini kwiatów
Enyo - bogini wojny
Syleni - bogowie przyrody
33 3 33
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:48:52+01:00
Atrybutami Apolla były: wilk, sarna, łabędź, kruk, sęp, delfin, wawrzyn.
Atrybutami Asklepiosa były: węże owinięte wokół laski, szyszka świerka, wieńce laurowe, niekiedy koza lub pies.
Atrybutami Ateny były: Tarcza (egida), dzida, hełm, sowa i drzewo oliwne.
Atrybutami Hadesa były: cypr i narcyz.
Atrybutami Hefajtosa były: berło i tarcza (egida).
Atrybutami Zeusa były: orzeł, dąb i piorun.
Atrybuami Posejdona - trójząb, koń, delfin, wół
Atrybutami Aresa - wilk, pies, jastrząb
Atrybutami Hermesa - szeroki kapelusz, ozdobne skrzydełka u nóg i kapelusza Pozdrawiam :)
32 4 32