Na mapie w skali 1: 500 000 pomierzono długość rzeki San, która wynosiła 29,5 cm.
Z mapy odczytano również wysokość z której wypływa San – 1025 m n.p.m. oraz
wysokość na jakiej wpada do Wisły – 138 m n.p.m. Oblicz długość Sanu w
rzeczywistości.

Wynagrodzę:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:49:09+01:00
1-500 000
1cm-500 000 cm
1 cm - 5 km
29,5 cm - x

X=29,5cm*5 km : 1 cm (centymetry sie skracaja)= 29,5*5 km=147,5 km
odp.rzeczywista dlygosc tej rzki wynosi 147,5 km
1 1 1
2009-12-13T17:48:17+01:00
1:500 000
1cm - 5 km
29,5 cm - x

x = 29,5 razy 5 = 147,5 km

Odp.: 147,5 km

Pozdro