Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:54:19+01:00
X-trzecia godzina
2x-pierwsza godzina
2x-8=trzecia godzina

x+2x+2x-8=42 /+8
5x=42+8=50 /:5
x=10

pierwsza godzina- 2*10=20km
druga godzina-2*10-8=12km
trzecia godzina-10km

2009-12-13T18:05:06+01:00
X= droga pokonana w ciagu 3-ciej godziny
2x - droga pokonana w ciagu 1-sej godziny
2x-8 - droga pokonana w ciagu 2-iej godziny

x + 2x + 2x-8 = 42
5x = 42+8
5x = 50
x = 10 km - droga pokonana w ciagu 3-ciej godziny

2x = 2*10 km = 20 km droga pokonana w ciagu 1-sej godziny

2x -8 = 2*10 -8 = 20-8 = 12 km droga pokonana w ciagu 2-iej godziny

1 3 1