Odpowiedzi

2009-12-13T17:56:56+01:00
Jaką objętość dwutlenku węgla powstanie w wyniku reakcji tlenku węgla (II) z tlenem? Tlenku węgla (II) zużyto 36gram.

2CO+O₂ = 2co₂

36 gr CO -------------- x dm³
56 gr CO ------------- 2*22,4 dm³


m2CO = 2*16+2*12=32+24=56g/mol
36*44,8
x = -------------- = 28,8 dm³
56
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:58:19+01:00
1. równanie reakcji
2CO+O2->2CO2
2. piszemy dane
- nad 2CO 36G, a nag CO2 x dm3 bo tego szukamy
- pod CO 56g ( 24u+ 32u=56u), a pod CO2 22,4 dm3*2, bo zakładamy ze raekcja przebiegala w warunkach normalnych

i układamy proporcje:
36g CO->X dm3 CO2
56gCO-> 44,8 dm3 CO2
x=28,8 dm3