Matematyka Krok po kroku . Klasa 5
zadanie 5 strona 57
Adam miał 2 1/2 zł. W kiosku kupił gazetę za 60 gr. i gumę do żucia za 1/2 zł. Potem spotkał kolegę, od którego pożyczył 1 zł i kupił czasopismo za 2 1/10 zł. Czy wystarczy mu pieniędzy, by kupić gumę za 30 gr?
PROSZĘ POMÓŻCIE!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:03:52+01:00
2,5-(0,60+0,50)=1,4zł
1,4+1=2,4zł
2,4-2,1=0,3zł
Odp.Adamowi wystarczy pieniędzy na zakup gumy za 30gr.
2009-12-13T18:06:30+01:00
Zamień se to na ułamki dziesiętne
2.50 zł - 60 gr = 1.90 zł ( 1/2 to znaczy połowa z czegoś czyli 1/2 z 1 zł to 50 gr)
1.90zł - 50 gr = 1.40zł
1.40 zł + 1zł = 2.40zł
2.40 zł - 2.10 zł = 30gr
Zostało mu 30 gr a guma tyle też kosztowała czyli napisz
Odp: Adamowi starczyło na kupienie sobie gumy do żucia.
1 5 1