Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:07:20+01:00
Kury - k
owce - o

k + o = 22
2k + 4o = 54 /podzielić przez (-2)

k+o=22
-k - 2o = -27
________________
-o=-5 / x(-1)
o = 5



k+o = 22
k+5 = 22
k=17

Odp. Owiec było 5 a kur 17.
1 5 1
2009-12-13T18:07:13+01:00
Liczba kur = x
liczba owiec = y

x+y = 22 / * (-2)
2x + 4y = 54
<metoda przeciwnych wspolczynnikow>
-2x -2y = -44
2x +4y = 54

2y = 10/ :2
y = 5

y=5
x + 5 = 22

y =5
x = 17

:)
1 5 1