Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:08:50+01:00
Znaczenie drapiezników w przyrodzie jest duże, ponieważ umożliwiają równowagę w środowisku. Prawo silniejszego - pozostawianie osobników najlepiej przystosowanych. Pomagają zachować odpowiednie zalezności w łańcuchu pokarmowym. Nie dopuszczają do przerostu jakiegoś gatunku, przez co nie trzeba dodatkowo wybijać danego gatunku i jest mniejsze rozprzestrzenianie się chorób - zachowana jest naturalna równowaga.

;]
53 4 53
2009-12-13T18:10:09+01:00
Rola drapieżników w przyrodzie

- utrzymują równowagę w biocenozie

- przez zabijanie chorych osobników nie dopuszczają do rozpowszechniania się chorób
14 3 14
2009-12-13T18:10:21+01:00
Zwierzęta drapieżne mają duże znaczenie regulacyjne w środowisku, wpływając na liczebność roślinożerców. Pierwsze ślady ssaków drapieżnych pochodzą z paleocenu.
7 3 7