Uwzględniając wspólne cechy typów związków chemicznych podziel podane związki na 4 grupy oraz podaj nazwy związków:
KCl, Na3PO4, H2o, HCl, Cu(OH)2, ZnS, CaO, Mg(OH)2, P4O10, H3PO4, SiO2, NH4Cl, H2SO4, K2SO3, FeO, FeS, N2O5, CaCO3, CO2, K2O, NaOH, SO3, Fe2O3, H2S, KOH, Pbl2.

Bardzo proszę o rozwiązanie :):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:17:09+01:00
KWASY:HCl-kwas solny, H3PO4-kwas ortofosforanowyV,H2SO4-kwas siarkowyVI,H2S-kwas siarkowodorowy; SOLE:KCl- chlorek potasu, NA3PO4-fosforan V sodu IV, ZnS-siarczek cynku, NH4Cl-chlorek amoniaku, K2SO3-siarczan IV potasu, FeS-siarczek żelazaII,CaCO3-węglanIV wapniaII; WODOROTLENKI:Cu(OH)2-wodorotlenek miedziII, Mg(OH)2- wodorotlenek magnezu II, NaOH-zasada sodowa, KOH-wodorotlenek potasu; TLENKI: H2O-woda, CaO-tlenek magnezu, P4O10-tlenek fosoru, SiO2- tlenek krzemu IV, FeO- tlenek żelaza IV, N2O5- tlenek azotuV, CO2 - tlenek węglaIV, SO3- tlenek siarki VI :)
2009-12-13T18:22:05+01:00
Tlenki:
H2O-tlenek wodoru
CaO-tlenek wapnia
P4O10-tlenek fosforu(V)
SiO2-tlenek krzemu(IV)
FeO-tlenek żelaza(II)
N2O5-tlenek azotu(V)
CO2-tlenek węgla(IV)
K2O-tlenek potasu
SO3-tlenek siarki(VI)
Fe2O3-tlenek żelaza(III)

Kwasy:
HCl-kwas chlorowodorowy
H3PO4-kwas fosforowy
H2SO4-kwas siarkowy(VI)
H2S-kwas siarkowodorowy

Wodorotlenki:
Cu(OH)2-wodorotlenek miedzi(II)
Mg(OH)2-wodorotlenek magnezu
NaOH-wodorotlenek sodu
KOH-wodorotlenek potasu

Sole:
KCl-chlorek potasu
Na3PO4-fosforan sodu
ZnS-siarczek cynku(II)
NH4Cl-chlorek amonu
K2SO3-siarczan(IV) potasu
FeS-siarczek żelaza(II)
CaCO3-węglan(IV) wapnia
Pbl2-jodek ołowiu(II)

uffffff ;*