Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:16:05+01:00
Nooo -dobra różnice:
- w igrzyskach brali udzał tylko męszczyżni, dziś wszyscy mogą brać udzał,
-widownia składał się z samych męszcyzn i niezamężnych kobiet( to drugie nie wszyscy uznają) dziś i dzieci i kobiety i męszczyżni mają prawo być na wodowni,
-męszczyżni byli nago dziś nie ma czegoś takiego,
-igrzyska składąły się z 5 dyscyplin dziś jest ich znacznie więcej,

Więcej ci nie wypisze bo nie pamiętam. Mam nadzieje, że to się na coś przyda.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T18:17:08+01:00
-inne zajęcia sportowe
-w nowożytnych na widowni może siedzieć kto chce, a w starożytności mogły tam zasiadać tylko mężczyźni lub niezamężne kobiety.
- zwycięzca otrzymuje nagrodę w postaci medalu , pucharu, a w starożytności otrzymywał tylko wieniec oliwny

W starożytnych igrzyskach udział mogli brać wyłącznie mężczyźni. Rywalizowali oni ze sobą na go dlatego kobiety nie miały wstępu n a widownię. W dzisiejszych igrzyskach udział biorą zarówno mężczyźni jak i kobiety, a na widownię także wpuszczane są kobiety wraz z mężczyznami. Inna różnica polega na innych sportach. W starożytnych igrzyskach były sporty:
-skok w dal,
-rzut oszczepem i dyskiem,
-zapasy,
wyścig rydwanów, itp.
Na dzisiejszych igrzyskach, są bardziej urozmaicone sporty, np.:
-łyżwiarstwo,
-narciarstwo,
-gimnastyka artystyczna, itp.

Mam nadzieję, że pomogłem

PROSZĘ O NAJ
1 1 1
2009-12-13T18:47:35+01:00
Też to miałam na historii:
-udział brali tylko mężczyźni
-dostawali gałązki drzewa oliwnego
-było pięć dyscyplin
-inne dyscypliny