(Z OBLICZENIAMI ROZWiAZ METodaA np podstawiania) Na jutro
-Państwo wodzińscy zużyli w marcu 6m(kwadraatowych) wody zimnej i 7m(szecienych) wody ciepłej. Zapłaci za to 54 zł.w kwietniu za zuzycie 7m(szecienych) wody zimnej i 6m(szecienych) wody ciepłej zapłacili 50zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1 m(szecieny) wody zimnej, a ile ciepłej?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:25:08+01:00
X- woda zimna
y- woda ciepła

6x+7y=54/*7
7x+6y=50/*-6

42x+49y=378
-42x-36y=-300

13y=78/:13
y=6

y=6
6x+7*6=54

y=6
6x+42=54

y=6
6x=12

y=2
x=6
2009-12-13T19:14:33+01:00
X- cena za 1m³ wody zimnej
y- cena za 1m³ wody ciepłej

6x+7y=54/*7
7x+6y=50/*-6

42x+49y=378
-42x-36y=-300

13y=78/:13
y=6

y=6
6x+7*6=54

y=6
6x+42=54

y=6
6x=12

y=2
x=6
2009-12-13T19:55:19+01:00
X- w. zimna
y- w. ciepła

Metoda przeciwnych współczynników

6x+7y=54 /*7
7x+6y=50 /*(-6)

42x+49y=378
-42x-36y=-300
________________
13y=78/:13
y=6

6x+7*6=54
6x+42=54
6x=12
x=6

x=6 zł
y=2 zł