Odpowiedzi

2009-12-13T18:22:25+01:00
80+20=100g
ilość soli w 80g i w 100g jest taka sama
0,05*80=x*100
4=100x
100x=4/:100
x=0,04
x=4% roztwór jest 4%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:28:31+01:00
Mr1=80g dolano 20g wody
Cp1= 5% obl. cp2=?
cp= ms/mr*100% mr2= 100g= 80g + 20g
ms1= 5% z 80g= 0,05*80=4g ms1=ms2
cp2= 4g/100g * 100%= 4%

mr1- masa roztworu pierwszego
cp1- stężenie procentowe roztworu pierwszego
ms1- masa substancji roztworu pierwszego
cp2- stężenie procentowe roztworu drugiego
mr2- masa roztworu drugiego

Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam:)

5 4 5