Odpowiedzi

2009-12-13T18:27:22+01:00
Pole trójkąta =16
Wzór: P=ah/2
Czyli mamy:
ah/2=16
ah=32

Z tego : "Podstawa ma długość dwukrotnie większą niż wysokość opuszczona na tę podstawę. "
Mamy, że:
a=2h

Mamy więc układ:
{a=2h
{ah=32

(Metodą podstawiania)
a=2h
2h*h=32

a=2h
2h²=32 / dzielimy przez 2

a=2h
h²=16 / pierwiastkujemy.

a=2h
h=4 ( lub h=-4 , ale długość nie może być ujemna tak więc h=4)

a=8
h=4
4 4 4
2009-12-13T18:30:32+01:00
Pt- pole trójkąt

Pt= 16cm²
a= 2h

Pt= ½a*h
16=½*2h*h
16= 2h
h= 8cm

a= 2*h
a=2*8cm
a=16cm
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:33:32+01:00
P=16cm2
P=1/2 *2h*h
2h- to podstawa
h- wysokość
16= 1/2*2h*h
16= h^2
h= 4 lub h=-4
Odp. h= 4 ponieważ h musi być liczbą dodatnią , więc podstawa ma 8 cm
2 3 2