Wytłumacz czy w podanych niżej przykładach siła wykonuje prace, czy też nie:

a) Siła z jaką ciągniesz ciężki worek po nierównej powierzchni
b) Siła grawitacji ciągnąca w dół puszczony przez ciebie przedmiot
c) Siła naprężenia sznurka do którego końca przymocowany jest kasztan, gdy kręcisz sznurkiem ze stałą szybkością (ruch w płaszczyźnie poziomej)
d) Działająca na twoje stopy siła reakcji podłogi, która sprawia, że nie spadasz do pomieszczenia znajdującego sie niżej.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:32:03+01:00
A] tak poniewaz praca w = F x S s - droga F sila a ciagnac worek przesuwamy go o pewna droge S
b] tak S to droga przebyta przez cialo
c] nie sila naprezenia N jest przylozona w tym samym miejscu i nie przemieszcza sie S = 0
d] nie - rowniez nie ma tu przemieszczenia S = o
2009-12-13T20:32:03+01:00