Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T18:38:27+01:00
Np masz skale 1:1000, czyli 1 cm na mapie to jest 1000 cm w rzeczywistości, czyli 10 m. To proste, te obie cyfry, to centymerty ;]
Chyba pomogłem ;D
4 4 4
2009-12-13T18:39:40+01:00
Jesli masz podana skale mapy np 1:2000 000 i chcesz wiedziec ilu kilometrom rowny jest 1cm to musisz skreslic 5 zer(5 miejsc w lewo) czyli 1cm-20 km,natomiast jesli chcesz wiedziec,ile m rowny jest 1cm skreślasz 2 zera( przesuwasz o 2 miejsca w lewo) czyli 1cm w tym wypadku bedzie rowny 20000m
4 4 4
2009-12-13T18:41:12+01:00
Np . ja masz na mapie napisane
1:40 000 000
to znaczy że musisz to przekształcić na:
1cm - 40 000 000 cm
potem ucinasz dwa zera z 40 000 000. (bo 1m-100cm)
i dostajesz
1cm - 40 000 0 m
a potem ucinasz 3 zera z 40 000 0 (bo 1km-1000m)
i dostajesz
1cm - 400 km

to oznacza że 1 cm na mapie to w rzeczywistości 400 km w terenie.
xdd
3 3 3