Odpowiedzi

2009-12-13T18:50:35+01:00
Nie ponieważ jeśli jabłka kosztują przypuśćmy 2,5 to 20% tańsze kosztują 0,5zł bodajże a jeśli gruszki kosztują 5zl za kg to 20% tańsze kosztują 1zł bodajże chyba ze taka sama cena jest gruszek i jabłek to wtedy tak
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T18:52:21+01:00
To nieprawda

PRZYKŁAD

Jabłka kosztują np. 10 zł.
10 zł * 20% = 10 zł * 20/100 = 2 zł
10 zł - 2 zł = 8 zł
Gruszki kosztują wtedy 8 zł.

Gruszki kosztują 8 zł.
8 zł * 20% = 8 zł * 20/100 = 1,60 zł
8 zł + 1,60 zł = 9,60 zł
Jabłka kosztują wtedy 9,60 zł.
2009-12-13T18:56:25+01:00
To nie prawda ponieważ: jeżeli jabłka są tańsze od gruszek o 20% od wartości gruszek, to gruszki są o 20% droższe od jabłek od ich własnej wartości a nie od jablek. Przykład:


jabłka 1 kg - 100% ceny gruszek - 20%ceny gruszek
gruszki - cena jabłek + 20 % jej ceny.
* Przyjmijmy ze gruszki kosztują 10 zł za kilo.

Jabłka. : 10 zł - 20% = 8zł.
Obliczenie ceny gruszek z przykładu wyzej wymienionego. :
8 zł +20% = 9.60 zł.


Cena się nie zgadza.

Dlatego nie prawdą jest definicja przykładu.

Mam nadzieje ze pomogłam. ;)